Home

image

Vandaag kon ik niet wachten om mijn nieuwe kwasten uit te proberen, ik wist ook direct welke look ik wou doen. Een Smokey eye lukte mij eigenlijk nooit echt goed. Meestal doe ik het voor een avondje uit, dan is het toch donker en ziet niemand foutjes toch. Maar vandaag wou ik toch proberen het goed te krijgen, en dan is naar mijn mening redelijk gelukt.

image

Ik heb de rest van de make up redelijk zacht gehouden. Op mijn lippen heb ik ook alleen lippen balsem gedaan in plaats van lippenstift voor een wat zachter effect.
In de binnenkant van de oogleden is het lichter. Ik heb hiervoor witte oogschaduw gebruikt maar als je een lichte huid hebt is het mooier om een wat warmere kleur te gebruiken. De buiten kant hebben ‘gedot’ met bijna zwarte oogschaduw. Dotten is dus niet vegen, maar aanstippen. Daarna heb ik zwart kajal op de buitenkant van het ooglid getekend en deze met een kwastje uitgesmeert.  Toen met een wat grotere oogschaduw kwast alles goed verdeeld en geblend. Ook heb ik een kajal potlood gebruikt om het lijntje te zetten. Je kan ook liquid eyeliner gebruiken maar kajal geeft net wat meer dat Smokey effect.

image

Dit is de donkere kleur van de buitenkant van de oogleden. Zoals je misschien al ziet is deze van Sephora en is dat merk niet meer in Nederland maar een soort gelijk product, zoals de metalic collectie van Catrice doet zijn werk net zo goed.

Nog een paar tips voor waar het vaak, ook bij mij, fout gaat:

1. Zet niet zwart aan op het waterlijntje, het stukje boven je onderste wimpers. Dit maakt je ogen echt kleiner. Beter is om in de wimper lijn zelf met zwarte oogschaduw langs te gaan. Geeft ook donker effect maar maakt je ogen niet zo klein.
2. Ruim de rommel op! Vaak lijkt een donkere Smokey eye ontzettend rommelig. Dit komt vaak door oogschaduw dat naast de oogleden is gekomen of mascara onder het oog. Even alles goed bij langs met een vochtig wattenstaafje geeft al een veel mooier resultaat.

Liefs, Tes.

Ps. Hebben jullie het artikel over mijn nieuwe kwastenset al gezien?
 

Comments!

