Home

Gisteren bedachten ik en mijn vriend om in het prachtige weertje de stad in te gaan. Beide hadden we nieuwe schoenen nodig dus kon ons dat spatje regen niet echt tegen houden. We hadden ons een een beetje op verkeken, het regende ietsje harder dan we dachten. Niet heel erg, alleen was het maar goed dat ik foto’s van mijn make up had gemaakt voor dat we weg gingen want toen ik eenmaal thuis was was er niet echt veel van mijn make upje over.

image

Ik had een een look gemaakt geïnspireerd op een mooie groene edelsteen die ik had gezien:

1. Basis kleur aanbrengen,
2. Groene oogschaduw aanbrengen van de buitenkant tot aan de helft van het ooglid,
3. In de vouw ook met een dunne scherpere kwast groene kleur aanbrengen,
4. Beetje primer, heel klein beetje dagcrème kan ook, aanbrengen op de binnenkant van je oogleden (binnenkant tot midden). Dit is voor dat het goud goed blijft zitten,
5. Breng al dottend gouden oogschaduw aan,
6. Breng aan de buitenkant een nog donkere groen aan voor nog meer diepte.
7. Alles mooie met elkaar over laten lopen,  rommeltjes opruimen en met kajal een lijntje zetten (alleen boven) en mascara!

image

Ik vind groen wel heel lastig mee te werken omdat het soms grauw lijkt. Maar in deze combinatie met goud werkt het heel mooi. Moet er wel even zeggen dat het op de foto veel minder diep groen lijkt dan in het echt.

image

(Hier heb ik de saturation hoog gezet zodat het kleur verloop beter te zien is).

Tip: omdat groen vrij koel over doet komen is het mooi een lichte (!) roze blush op de appeltjes van de wangen te doen voor iets meer warmte.

image

Beide oogschaduws zijn van Catrice. De groene is van de Metal Liquid collectie en de gouden van de normale collectie. Ik ben gek op deze oogschaduws. Hele mooie kleuren voor een heel klein prijsje!

Ps. En mijn nieuw schoenen?

image

Liefs, Tes.

2 thoughts on “Gem Stones Look

Comments!

